mandag den 31. marts 2014

Underskønt træ

Jeg spottede et usædvanligt smukt, blomstrende træ for et par dage siden, og har ønsket at tage billede af det lige siden. I lørdags glemte jeg kameraet, og I går søndag, var planen at tage turen forbi det, men vi følte os draget til først lige at lægge vejen forbi Furesøen, hvor kameraets batteri jo desværre løb tør for strøm. I dag cyklede jeg så igen derud med Luna, og træet var om muligt endnu smukkere, når man så det fra den modsatte side af vejen, så det træ må jeg altså lige vise jer!


Der er kun få japanske blomstrende træer, som har imponeret mig mere end dette gamle smukke træ! Det vokser i en 4-5 m bred rabat, mellem Frederiksborgvej og en parallel cykelsti, midt inde i Nørreskoven, vest for Furesøen.


Træet læner sig faretruende ud mod vejen, for at få rigelig af det lys og sol den har brug for. Sikke en kamp for at klare sig, men det får den nu også til at se mere interessant ud end træer flest. Er det ikke bare smukt?

Opdatering okt. 2015
Træet er desværre ikke mere! I dette forår var jeg igen forbi, for at nyde synet, men da jeg senere, ville se det med mirabeller var det væk! :(
Min søn fortalte, at når han cyklede hjem fra gymnasiet, ofte plukkede mirabeller af et træ 1-2 km længere sydpå ad samme landevej, men at det lige pludselig også var blevet fældet!
Vejvæsenet har nok taget en grundig oprydnings runde, for at undgå potentielle problemer med træer.

10 kommentarer:

  1. Hold fast, hvor er det bare et smukt træ - det står lysende der omgivet af de bare stammer fra de andre træer. Så SMUKT :)

    SvarSlet
  2. Fantastisk smukt træ, dejligt du tog tilbage og tog billeder, så du kunne dele med os.

    SvarSlet
  3. Det er da en af de gaver naturen giver en til sindet, det træ, meget smukt :)
    KH
    Marianne

    SvarSlet
  4. Enig - det er vel nok smukt! Det er jo her og nu det skal fanges med kameraet - så godt du tog tilbage!

    SvarSlet
  5. Det er da helt vidunderligt - man bliver så glad af at støde på sådan en "smukhed" ! Tak fordi vi også fik lov at nyde det smukke syn.
    God dag.
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet
  6. Ja det er meget smukt mirabelletræet, tror jeg det er. De fleste er bare buskagtige, men dette er et smukt træ.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  7. Dear Alice,
    what a tree!!!! Thank you for sharing
    and sunny days
    Elisabeth

    SvarSlet
  8. Det är riktigt fint, vad härligt med alla blommorna. Ha det gott/Marka

    SvarSlet
  9. Hei! Det er rett og slett en åpenbaring. Anne

    SvarSlet
  10. Tusind Tak for jeres dejlige hilsner :)
    I sidste indlæg viste jeg nogle mirabelle træer som ligger 500-800m herfra, på det der kaldes Kollekolle sletten. Der er rigtig mange store og gamle træer imellem, og jeg kan godt lide tanken, at nogle for måske en hundred år siden, har fortsat nordpå gennem skoven med en håndfuld søde mirabeller, og har spyttet sten ud undervejs. Det er formodentlig sådan dette træ er opstået! :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...